Шкільний парламент

ШКОЛА ЗРОБИЛА СВІЙ ВИБІР!

Шкільне життя не одноманітне. Воно, як і кожна річ, потребує змін.

Так сталося, що і життя нашої школи змінила одна важлива подія – вибори президента учнівського самоврядування, які відбулися 25 листопада 2022 року.

Кандидатами у президенти стали Прєснова Анастасія (8-А), Коган Михайло (8-Б), Шовкун Ксенія і Штанько Лілія (8-В), Козуб Сергій (8-Г).

За кілька тижнів до виборів претенденти на пост очільника шкільного парламенту ознайомили учнівський колектив зі своїми передвиборчими програмами.

Протягом 25 листопада учні 5-11 класів мали можливість долучитися до online-голосування й підтримати свого кандидата.

За результатами виборів перемогу здобув учень 8-Г класу Козуб Сергій, отримавши 34% голосів.

Вітаємо з перемогою новообраного президента і бажаємо творчих успіхів та високих досягнень на цій відповідальній посаді!

КАНДИДАТ У ПРЕЗИДЕНТИ ШКОЛИ – 2022

ПРЕСНОВА АНАСТАСІЯ, 8-А

КАНДИДАТ У ПРЕЗИДЕНТИ ШКОЛИ – 2022

КОГАН МИХАЙЛО, 8-Б

КАНДИДАТ У ПРЕЗИДЕНТИ ШКОЛИ – 2022

ШОВКУН КСЕНІЯ, 8-В

КАНДИДАТ У ПРЕЗИДЕНТИ ШКОЛИ – 2022

ШТАНЬКО ЛІЛІЯ, 8-В

КАНДИДАТ У ПРЕЗИДЕНТИ ШКОЛИ – 2022

КОЗУБ СЕРГІЙ, 8-Г

УВАГА! ВИБОРИ!

Дорогі друзі!

25 листопада у житті нашого навчального закладу відбудеться непересічна подія: вибори президента школи – активного, ініціативного, креативного, відповідально лідера учнівського колективу

Цього року на посаду президента школи претендують:

Прєснова Анастасія, 8-А клас

Коган Михайло, 8-Б клас

Шовкун Ксенія, 8-В клас

Штанько Лілія, 8-В клас

Козуб Сергій, 8-Г клас

Протягом тижня ви матимете можливість ближче познайомитись з нашими кандидатами та їх передвиборчими програмами, щоб зробити свій правильний виважений вибір!

Нормативно-правове забезпечення

Міжнародні документи:

1. Декларація прав дитини, проголошена Генеральною Асамблеєю Організації Об’єднаних Націй 20.11.1959 р.
2. Конвенція про права дитини, прийнята та відкрита для підпи­сання, ратифікації та приєднання резолюцією 44/25 Генеральної Асамблеї ООН 20.11.1989 p.; ратифікована в Україні 21.02.1990 р.
3. Підсумковий документ Спеціальної Сесії Генеральної Асамблеї ООН «Світ, сприятливий для життя дітей» (травень 2002 p., Нью-Йорк)
Національні документи:
1. Конституція України.
2. Закон України від 05.02.1993 р. № 2998-ХІІ «Про сприяння со­ціальному становленню та розвитку молоді».
3. Закон України від 21.06.2001 р. № 2558:Ш «Про соціальну роботу з дітьми та молоддю».
4. Закон України від 01.12.1998 р. № 281-XIV «Про молодіжні та дитячі громадські організації».
5. Закон України від 26.04.2001 р. № 2402-Ш «Про охорону дитин­ства».
6. Закон України від 13.05.1999 р. № 651-ХІУ«Про загальну середню освіту».
7. Указ Президента України від 29.03.2001 р. № 221 «Про додаткові заходи щодо реалізації державної молодіжної політики».
8. Указ Президента України від 23.06.2001 р. № 467 «Про додаткові заходи щодо вдосконалення соціальної роботи з дітьми, молоддю та сім’ями».
9. Розпорядження Президента України від 22.03.2001 р. № 67 «Про організацію проведення в Україні у 2001 році Міжнародного року волонтерів».
10. Закон України «Про Національну програму підтримки молоді на 2003-2008 pp.».
11. Закон України від 22.06.2000 р. № 1841-ІП «Про позашкільну освіту».
12. Концепція загальнодержавної програми «Національний план дій щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини на 2006-2016 роки» (затверджено розпорядженням КМУ від 22.04.2006 р. № 229-р).

ВНУТРІШНЬОШКІЛЬНІ ДОКУМЕНТИ:

  1. Статут школи
  2. Меморандум шкільної спільноти Комунального закладу «Полтавська загальноосвітня І-ІІІ школа №27 Полтавської міської ради Полтавської області»

CТРУКТУРА УЧНІВСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ:

Учнівське самоврядування 

у комунальному закладі “Полтавська загальноосвітня школа I-III ступенів №27 Полтавської міської ради Полтавської області” представлено Шкільною  демократичною республікою (ШДР), яка створена в 2006 році за ініціативою старшокласників та адміністрації. Робота учнівського парламенту здійснюється за такими напрямками:

  • комісія “Культура і дозвілля”;
  • комісія “Знання”;
  • Прес-центр;
  • комісія “Дисципліна і порядок”;
  • комісія “Здоров*я і спорт”;
  • комісія “Добрі справи”

Розроблений чіткий план засідань шкільного парламенту. Засідання парламенту проводяться кожен II  і IV вівторок місяця

Розділ 1

Загальні засади

Стаття 1

Шкільна демократична республіка – добровільне об’єднання учнів, мета якого – сформувати в дітях почуття господаря школи, класу, вміння співпрацювати на принципах партнерства, гласності, демократизму.     

Стаття 2

Шкільний парламент є організацією, що складається з людей , створена людьми і для людей, а учні є людьми!

Стаття 3

 Символами шкільного парламенту  є Прапор, Герб, Гімн школи.

Стаття 4

Форма правління шкільного парламенту: парламентсько -президенська

Розділ 2

Права, свободи, обов’язки

Стаття 1

Кожен, хто навчається в школі має право:

  • діяти на свій розсуд, вільно висловлювати свою думку, не ображаючи при цьому гідності і свободу інших;
  • за образу його честі і гідності подати заяву в актив школи;
  • подати свою пропозицію в актив учнівського самоврядування;
  • висувати кандидатуру, а також сомовисуватися і бути обраним в будь-який орган школи;

брати участь у будь-яких сферах шкільного життя, ініціювати будь-які –        форми цього життя (клуби, гуртки і т. і.);

  • ставити питання про перебування в школі учня школи, якщо той своїми діями порушує закони школи;
  • вибирати профіль навчання, факультативи і додаткові заняття, мистецькі гуртки , студії;
  • не з’явитися на урок тільки за домовленістю з учителем або директором школи;
  • достроково здати програму за навчальний рік і перейти в наступний клас;
  • вимагати щоб урок закінчився відразу після дзвінка на перерву.

Стаття 2

Кожен учень зобов’язаний:

  • пройти курс навчання в школі;
  • подати документ, що пояснює його відсутність на уроках;
  • виконувати вимоги вчителя по підготовці до уроків;
  • дотримуватись норм статуту та законів школи.

Стаття 3

Закон “Про захист честі та гідності учня школи, викладача і працівника школи”

Особистість кожного, хто працює чи навчається в школі, є недоторканою і ніщо не повинно загрожувати здоров’ю людини, обмежувати її права, ображати честь і гідність.

Образою честі і гідності людини є:

  • нанесення побоїв, побиття;
  • загроза, залякування і шантаж;
  • крадіжка;
  • псування особистих речей інших людей;
  • брудні наклепи, плітки;
  • будь-які дії чи слова, що ображають честь, гідність іншої людини.

Стаття 4

  • вживання образливих слів, кличок;
  • дискримінація за національними і соціальними ознаками;
  • глузування з фізичних недоліків;
  • поява в стані сп’яніння;
  • добровільне прийняття на себе функції раба (“шістки”);
  • здирство, вимагання;

Повноваження Президента шкільного парламенту

Обов’язки Президента :

  • планує і веде збори шкільного парламенту (чи призначає ведучих);
  • розподіляє завдання між активом;
  • співпрацює з директором школи.
  • виконує функцію зв’язку між учнями й адміністрацією школи, вчителями і місцевою громадою;
  • відповідає за підготовку майбутніх керівників самоврядування в школі. Є лідером!

Стаття 5

Повноваження членів парламенту

Члени парламенту:

  1. Керують роботою секторів.
  2. Особисто відповідають за основні напрямки роботи самоврядування, наприклад:
  • контакти з органами місцевого самоврядування;
  • шкільний прес-центр;
  • телефони довіри.
  1. Збирають ідеї учнів своїх класів стосовно роботи самоврядування і представляють їх на зборах парламенту.
  2. Представляють своїм класом звіти роботи шкільного парламенту.

Розділ 3

Стаття 1

Комісія «Знання»

  • організовує допомогу в разі потреби учням, які мають незадовільні оцінки; 
  • залучає учнів в гуртки, виступає з ініціативою про створення нових гуртків за інтересами;
  • надає допомогу вчителям в організації тематичних вечорів, створенні лекторських груп тощо;
  • бере участь в обладнанні навчальних кабінетів, організації виготовлення навчальних посібників, дидактичного і роздаткового матеріалу, облік і збереження обладнання, ремонт і виготовлення нових дидактичних матеріалів шкільних умовах;
  • проводить заходи, направлені на підвищення якості знань учнів (предметні олімпіади, вечори, стінгазети, конкурси, огляди підручників);
  • члени комісії беруть участь в підготовці і проведенні бесід в класах (про режим дня, виконання домашніх завдань, користь читання).

Стаття 2

Комісія «Культура і дозвілля»

  • керує проведенням культурно – масових справ, організацією шкільних і класних вечорів, свят народного та шкільного календаря, розподіляє між класами та учнями доручення по підготовці цих заходів;
  • організовує оформлення школи та класних кімнат;
  • несе відповідальність за утримання та підготовку програми художньої частини і програму дозвілля;
  • встановлює зв’язки з кінотеатрами, клубам, Будинками культури, Будинками дітей та молоді, музеями;
  • домовляється про проведення лекцій, вечорів, екскурсій, кінолекторії для учнів;
  • вивчає побажання учнів щодо організації і роботи гуртків художньої самодіяльності, образотворчого мистецтва, проводить запис в гуртки. Організовує проведення конкурсів і оглядів художньої самодіяльності.

Стаття 3

Комісія «Здоров*я і спорт»

 Робота цього міністерства полягає у проведенні спортивних акцій, турнірів, туристичних змагань і походів. Голова міністерства повинен мати організаційні здібності, хорошу фізичну форму і бути прикладом для інших учнів. Члени міністерства повинні проявляти активність у різних спортивно-туристичних акціях, здійснювати нагляд за фізичною формою учнів та станом здоров’я. Пропагувати здоровий спосіб життя.

Стаття 4

Комісія «Прес-центр»

Прес – центр учнівського представництва. Організовує та здійснює художнє оформлення шкільного інтер’єру, готує і проводить інформації з різних питань. Висвітлює цікаві шкільні традиції. Інформує учнів, батьків, вчителі про всі події, які відбуваються в школі, різними засобами інформації (газета, радіо, рекламні оголошення).

Стаття 5

Комісія «Добрі справи»

  • піклуються про молодших школярів, ГПД;
  • залучають дітей, підлітків до господарсько – трудової діяльності.

ЗВІТ ПРО РОБОТУ

ШКІЛЬНОГО ПАРЛАМЕНТУ

ЗА 2018-2019 н.р.

Електронний доступ: https://drive.google.com/file/d/18tZ0bbjYG62087850LekPPK-IvMTmW6P/view?usp=sharing

Звіт про роботу учнівського самоврядування

в комунальному закладі «Полтавська загальноосвітня школа I-III ступенів №27

Полтавської міської ради Полтавської області» за  2017-2018 н.р

  Електронний доступ – zvit_shkilnogo_parlamentu.pdf

Звіт

про роботу учнівського самоврядування в комунальному закладі «Полтавська загальноосвітня школа I-III ступенів №27 Полтавської міської ради Полтавської області» за  2015-2016 н.р

Протягом 2014-2015 н.р. шкільний парламент працював за чітко розробленим  планом (кожен II і IV  вівторок місяця) за такими напрямками:

Комісія «Знання», комісія «Дисципліна і порядок», комісія «Культура і дозвілля», комісія «Здоров’я і спорт», комісія «Добрі справи», комісія «Пошук».

На початку навчального року між членами шкільного парламенту було проведено вибори з розподілу обов’язків по комісіях та обрано представника для міської спілки лідерів. Обов’язки президента шкільного парламенту у цьому році продовжила виконувати, обрана у минулому навчальному році, учениця 11 класу Луценко Діана. У вересні 2015 року членами шкільного парламенту було прийнято рішення ввести посаду прем’єр-міністра учнівського самоврядування та обрано її голову – ученицю 11 класу Пушкар Альбіну, яка була активним учасником міської спілки «Лідер» та брала активну участь у семінарах та виїзних засіданнях протягом 2014-2015 та 2015-2016 н.рр

29-30 жовтня 2015 року  у Києві, в рамках Всеукраїнського збору лідерів учнівського самоврядування, на базі Національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді та Київського Палацу дітей та юнацтва, відбувся з’їзд лідерів загальноосвітніх закладів України. У роботі Всеукраїнської школи управлінської майстерності на тему “Реалізація проекту. Делегати дитячих справ” взяло участь 90 лідерів з усіх куточків України. Нашу школу представляла учениця 11 класу, прем’єр-міністр шкільного парламенту Пушкар Альбіна.

25 лютого 2016 року на базі Решетилівської гімназії ім.І.Л.Олійника відбулося виїзне засідання Школи районних (міських) координаторів та лідерів учнівського самоврядування «Виховуємо лідерів». Лідером від м. Полтави виступила учениця 11 класу Пушкар Альбіна разом з ученицею 11 класу Полтавської гімназії №6 Решетняк Наталією.

На хорошому рівні була організована робота комісії «Культура та дозвілля». На її рахунку – допомога у доборі матеріалів для створення сценаріїв, фото та відеоматеріалів для проведення свят, організація фото та відео конкурсів для учнів школи:

12.09.2015 р. – фотоконкурс «Чарівними місцями Полтави»;

20.09.2015 р. – конкурс на найкращий патріотичний відео флешмоб до Міжнародного дня Миру;

05.10.2015. р. – фотоконкурс «Селфі з учителем»;

20.04.2016 р. – фотоконкурс «Найкреативніше селфі від класу».

 Протягом 2015-2016 н.р.  комісією було організовано та проведено такі заходи: «Барвінкова країна», літературно-мистецький захід «У них дитинства не було окремо», «Зоряний олімп». Слід зауважити, що учасники цієї комісії: Семенова Жанна, Остапенко Поліна, Моргуль Аліна, Сліпченко Віра, Сінікіна Вікторія та Утюпіна Влада брали активну участь у міських конкурсах та фестивалях: «Молодь за здоровий спосіб життя», «Моя професія – найкраща» – II місце, «Світ дитячих захоплень» – II місце.

Комісія «Прес-центр» протягом року допомагала з підготовкою матеріалу до шкільної газети «27 Вісник», поширювала інформацію у шкільній групі «Школа №27 м.Полтава» у соціальній мережі за адресою: https://vk.com/poltava_school27 .

За участю комісії «Дисципліна й порядок» протягом року були проведені такі заходи: організація рейдів-перевірок шкільних підручників, запізнень на уроки, поведінки на уроках. Найкращими класами, що дотримуються вимог визнано: 7-Б (кл. керівник Безвіконна Л.М.), 5-Б ( кл.керівник Савуляк С.А.), 5-А клас (Озерчук Г.Б) та 8-Б (кл.керівник Максимова Л.П.). Організовано та проведено патріотичні відео флешмоби від учнів школи до Міжнародного дня миру!, взято участь у міському конкурсі проектів учнівського самоврядування «Ми віримо в гарне майбутнє» – 1 місце у міському етапі, 2 місце  у обласному етапі конкурсу.

Комісія «Пошук» допомагала у проведенні тижня учнівського самоврядування, який проходив з 18.04.2016. по 22.04.2016.

У понеділок 18.04.2016 р. учні 5-11 класів захищали свої проекти на тему “Яким я бачу подвір*я своїє школи”. Віторок дав змогу учням розповісти про таланти свого класу у стінгазетах та позмагатися на найкреативніше селфі від класу. У середу та п*ятницю найкмітливіші учні спробували себе в ролі вчителів. Діти проводили уроки музичного та образотворчого мистецтва, обслуговуючої праці, географії, української мови. Старшокласники виявили бажання попрацювати з учнями початкової школи. Приємно, що, провівши  уроки, учні зробили для себе висновок: нелегко бути вчителем та тримати у полі зору весь клас. Четвер учні 5-х та 6-х класів презентували свій клас у загальношкільному конкурсі презентації “Наші таланти”. Завершився тиждень учнівського самоврядування “вільним днем”: учням було дозволено прийти до школи в екстравагантному вбранні або, наприклад, у своїх улюблених джинсах.

Активісти комісій та «Добрі справи» протягом року були ініціаторами проведення загальношкільних зборів макулатури. Також на їхньому рахунку організація та проведення благодійних акцій:

18.09.15 р. –  Акція “Допомога багатодітній родині із зони АТО”;